Cara Membuat Profil Whatsapp Bisnis

Cara Membuat Profil Whatsapp Bisnis – Sebagai pelakon perniagaan, aplikasi sembang adalah senjata yang ampuh untuk menarik lebih ramai pelanggan. Apa yang kini menjadi tumpuan ialah WhatsApp Business atau WhatsApp Business.

Jelas sekali, sejak ia mula diperkenalkan dalam format beta pada September 2017, media perbualan ini telah menarik perhatian berjuta-juta pasang mata dengan serta-merta.

Maklumat terkini, WhatsApp Business telah dimuat turun sehingga 17 juta kali di Google Play pada Januari 2021 dan 175 juta orang menghantar mesej ke akaun perniagaan setiap hari.

Sudah tentu, anda tertanya-tanya apakah yang menjadikan aplikasi ini begitu popular? Salah satu sebabnya adalah kerana ciri profil perniagaan yang kebanyakan aplikasi sembang tidak ada pada WhatsApp peribadi.

Dengan melengkapkan data dalam profil, sudah tentu ia akan menjadikan kita lebih profesional dan boleh dipercayai di mata pengguna. Untuk butiran lanjut, inilah ulasannya

Kenali WhatsApp Business

WhatsApp Business (WA Business) tidak berbeza dengan pendahulunya, WhatsApp personal, yang dicipta sebagai aplikasi perbualan percuma. Perbezaannya terletak pada logo dengan huruf B, dan sudah tentu ciri-cirinya.

Dengan Perniagaan WA, kita akan dimanjakan kerana kita boleh terus berhubung dengan pelanggan secara terus, mempromosikan produk dan perkhidmatan, menjawab soalan semasa proses membeli-belah, memaparkan produk dan menggunakan ciri khas untuk mengisih, membalas mesej dengan cepat.

Baca Juga:   Asal Usul Leak

Sudah tentu semua itu boleh dilakukan apabila telefon pintar yang kita gunakan disambungkan ke internet. WA Business juga dilengkapi dengan katalog, bakul, label, profil perniagaan dan balasan mesej automatik.

Kerana pada masa ini kami bercakap secara khusus tentang petua untuk membuat profil perniagaan di WhatsApp Business, kami akan menelitinya dengan lebih mendalam lagi.

Apa itu Profil?

Menurut Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) profil didefinisikan sebagai pandangan dari samping (tentang wajah orang), kemudian lukisan (gambar) orang dari samping, kemudian penampang (tanah, gunung, dan sebagainya), dan grafik. atau gambaran keseluruhan yang memberikan fakta tentang perkara kes khas; lakaran biografi.

Profil adalah bahagian paling penting kerana ia adalah perkara pertama yang dilihat oleh bakal pembeli. Sebutan profil bukan sahaja wujud di WhatsApp peribadi atau perniagaan.

Tetapi kita boleh menemuinya dengan mudah di dunia nyata terutamanya di alam maya seperti Instagram, Facebook, Twitter, Line dan lain-lain.

Terutama dalam perbincangan ini, profil di WhatsApp Business boleh memudahkan pelanggan kerana mereka memaparkan maklumat tentang perniagaan, penerangan, alamat tapak web, jenis perniagaan dan banyak lagi.

Buat Profil Perniagaan WhatsApp

Sebelum memasuki perbincangan utama, pastikan telefon pintar Rakan Usahawan anda telah memasang aplikasi WhatsApp Business, yang boleh diperoleh dengan memuat turunnya melalui Google Play Store untuk pengguna Android, atau Apple App Store untuk pengguna iOS. Jika anda mempunyai WhatsApp peribadi pada telefon bimbit yang sama, pastikan nombor yang didaftarkan adalah berbeza.

Baca Juga:   Ajian Tropong Anak Gadis Perawan atau Tidak

Reviews

0 %

User Score

0 ratings
Rate This

Sharing

Leave your comment

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *